Rozbudowane zarządzanie kategoriami w Twoim sklepie internetowym

Rozbudowane zarządzanie kategoriami w Twoim sklepie internetowym

Kategorie w sklepie

Wyobraź sobie, że Twoi klienci przemieszczają się po Twoim sklepie internetowym z łatwością i swobodą, bez zastanawiania się, gdzie znajdują się poszukiwane przez nich produkty. To możliwe dzięki prawidłowo ustawionym i nazwanym kategoriom w Twoim sklepie internetowym!

Nie musisz się martwić o ilość kategorii głównych czy podkategorii. Możesz mieć ich tyle, ile potrzebujesz, a menu kategorii będzie generować się automatycznie, zgodnie z wprowadzonymi nazwami i kolejnością, w jakiej chcesz je prezentować.

Podstawowe ustawienia kategorii

Własne nazwy kategorii

Twoje kategorie, Twoje zasady! W sklepie internetowym, masz pełną kontrolę nad swoimi kategoriami.

Wprowadź dowolną nazwę kategorii, nie tylko w języku polskim, ale także w wybranej przez Ciebie wersji językowej. Dzięki temu Twoi klienci z różnych krajów będą mieli łatwy dostęp do Twoich produktów, a Ty będziesz mógł rozwijać swój biznes na międzynarodowym rynku.

Ukrywanie kategorii

Nie chcesz wyświetlać kategorii, w której nie ma produktów lub z innych powodów? Żaden problem! Możesz je ukryć przed odwiedzającymi, zachowując kontrolę nad swoim sklepem internetowym.

Archiwalne kategorie

Nie musisz martwić się o to, że Twoje archiwalne kategorie nie będą już wyświetlane na sklepie. Oprogramowanie sklepu internetowego pozwoli Ci ukryć te kategorie przed odwiedzającymi, jednocześnie pozwalając na dalsze generowanie ruchu z wyszukiwarek internetowych.

Kategorie +18 dla dorosłych

Chcesz zabezpieczyć niektóre kategorie przed nieletnimi? To też nie problem! Po wejściu w kategorię dla dorosłych, Twój klient będzie musiał potwierdzić, że jest pełnoletni. Dzięki temu możesz zapewnić, że Twoja oferta jest dostępna tylko dla osób, które są do tego uprawnione.

SEO kategorii w sklepie

Znaczniki META

Dzięki rozbudowanej sekcji kategorii pod SEO, masz możliwość dodania indywidualnych znaczników META dla każdej kategorii i podkategorii w Twoim sklepie. W ten sposób Twoja oferta stanie się bardziej zauważalna w wyszukiwarkach internetowych, a Ty zyskasz większą liczbę odwiedzających.

Ponadto, oprogramowanie sklepu internetowego umożliwia wprowadzenie dowolnych znaczników META, tak abyś mógł dostosować je do swoich potrzeb. Dzięki temu, masz pełną kontrolę nad treścią Twojego sklepu internetowego, a klienci łatwiej odnajdą interesujące ich produkty.

Title kategorii

W oprogramowaniu KQS.store, tytuł strony generowany jest automatycznie na podstawie nazwy kategorii i nazwy Twojego sklepu.

Niemniej jednak, masz możliwość nadania indywidualnych tytułów dla każdej kategorii i podkategorii lub skorzystania z dostępnych wzorów i zmiennych, dzięki którym tytuł generowany będzie automatycznie.

Oprogramowanie sklepu internetowego umożliwia Ci dodatkowo pełną kontrolę nad tytułami stron, co pozwala na jeszcze lepsze dostosowanie Twojego sklepu podczas optymalizacji SEO.

Odnośniki URL kategorii

Odnośniki URL kategorii generują się automatycznie na podstawie nazwy kategorii (i podkategorii). W konfiguracji sklepu włączysz opcję by nazwa URL odnośnika generowała się tylko na podstawie nazwy kategorii lub nazwy podkategorii. Jeśli jednak chcesz zastosować inną, własną nazwę odnośnika URL kategorii, np. bardziej dostosowaną do Twoich produktów lub języka, to możesz wpisać swoją własną nazwę odnośnika.

Oprogramowanie sklepu umożliwia swobodne dodawanie indywidualnych nazw adresów URL, należy tylko pamiętać by wpisać tam słowa bez polskich znaków (bez spacji, odstępów, zakończenia .html) np: "moja-wlasna-nazwa-kategorii".

Logo i ikona kategorii

W panelu administratora KQS, do każdej kategorii możesz przypisać własne zdjęcie lub logo. Oprogramowanie sklepu umożliwia wyświetlanie zdjęć i logotypów w menu kategorii lub w innym miejscu, gdzie ich wykorzystanie będzie potrzebne oraz umożliwione jako dostępna zmienna w szablonach graficznych.

Opisy kategorii do pozycjonowania

Wizytówka kategorii

Oprogramowanie sklepu umożliwia dodawanie treści SEO dla każdej kategorii, którą wyświetlisz nad lub pod produktami lub podzielisz na dwie części - pierwsza część opisu wyświetlana będzie nad produktami, a druga część pod nimi.

Edytor treści w kategorii

Podczas dodawania treści kategorii do dyspozycji masz prosty edytor treści WYSIWYG, w którym możesz wygodnie ułożyć i ostylować opis dla kategorii. Edytor ten pozwala na dodawanie akapitów, nagłówków H1/H2/Hx, kolorów, zdjęć, tabel, list wypunktowanych i wiele więcej. Ponadto, w edytorze treści można również wprowadzić własny kod HTML, co daje jeszcze większe możliwości personalizacji treści Twojego sklepu.

Widoczność kategorii dla klienta

Podkategorie

Jeśli kategorie główne posiadają podkategorie, możesz wybrać sposób ich wyświetlania na stronie sklepu. Możesz zdecydować, czy chcesz wyświetlać wszystkie podkategorie od razu po wejściu na sklep, czy pozostawić wyświetlanie tylko kategorii głównych.

Ilość produktów w kategoriach

W sklepie internetowym możesz pokazać kupującym widoczną liczbę produktów znajdujących się w każdej kategorii lub podkategorii. Dzięki temu, klienci będą mieli lepsze rozeznanie w ilości produktów, jakie znajdą po wejściu w daną kategorię lub podkategorię.

Dodatkowe możliwości i ustawienia

Kategorie produktów w sklepie internetowym mają wiele różnych zastosowań. Dobrze dobrane nazwy kategorii oraz ich zagłębienie wpłyną na przejrzystość i intuicyjność ścieżki zakupowej Twoich klientów. Dzięki temu, łatwiej i szybciej odnajdą oni interesujące ich produkty, co przekłada się na większą skuteczność sprzedaży.

Filtry w kategoriach

Dzięki rozbudowanej funkcjonalności ustawień dla kategorii, zapewnisz swoim klientom możliwość filtrowania produktów według określonych przez Ciebie kryteriów (cech produktów)

W każdej kategorii możesz przypisać różne opcje filtrów, które pozwolą klientom zawęzić ilość produktów zgodnie z ich preferencjami. Klienci będą mogli wybierać spośród takich kryteriów jak:

  • wprowadzone cechy do produktów
  • nazwa producenta
  • Cenę od - do
  • Atrybuty produktów
  • Dodatkowych parametrów: Tylko dostępne, Bestsellery, Nowości, Promocje, Wyprzedaże

oraz ustawisz ich kolejność wyświetlania lub możliwość dziedziczenia filtrów.

Filtry w kategoriach są bardzo proste w obsłudze i pozwolą Twoim klientom na szybkie i skuteczne wyszukiwanie produktów, które ich interesują. To innowacyjne rozwiązanie, które poprawia jakość Twojego sklepu i zwiększa zadowolenie Twoich klientów.

Moduł pokrewnych produktów z tej samej kategorii

Na każdej stronie produktu możesz wyświetlić moduł z podobnymi produktami z tej samej kategorii, co oglądany przez klienta produkt.

Ten moduł poprawi nie tylko wewnętrzne linkowanie Twojego sklepu, ale także może przyczynić się do zwiększenia sprzedaży (w przypadku gdy klient zdecyduje się na zakup innego, droższego produktu niż miał zamiar).

Na liście produktów w tym module wyświetlisz dowolne parametry: zdjęcie, nazwa produktu, cena, krótki opis, cechy itp. oraz ustawisz liczbę wyświetlanych produktów. Jeśli w danej kategorii produktów jest więcej niż ustawiona liczba wyświetlanych produktów w tym module, będą one pojawiały się losowo.

BHP-Gabi

Podobne wpisy z bloga

Sprawdź podobne wpisy z tej samej kategorii bloga które mogą Cię interesować

zaprojektowany sklep intertnetowy

13-04-2024

Nowoczesny sklep internetowy – profesjonalna realizacja projektu

Realizacja sklepu interetowego w kilkunastu językach z dodatkowymi modułami wyceny dla klientów

Czytaj więcej

10 różnych cen produktu - elastyczność cenowa w e-sklepie

15-02-2023

10 różnych cen produktu - elastyczność cenowa w e-sklepie

Sprzedasz ten sam produkt w innej cenie w zależności od typu klienta b2b, b2c (hurt, detal, inne dowolne poziomy)

Czytaj więcej

Faktury i paragon - Funkcjonalność sklepu

15-02-2023

Faktury i paragony w sklepie internetowym

W prosty sposób wystawisz fakturę i paragon do zamówienia, lub wyślesz zamówienie do programu księgowego

Czytaj więcej