Statusy zamówień

Szybka nawigacja
Możliwość zmiany szablonu statusów zamówień wysyłanych do klienta oraz pozostałych szablonów wiadomości e-mail

Wiadomości e-mail

Proces realizacji zamówienia w sklepie internetowym może odbywać się w kilku etapach. Od przyjęcia zamówienia, przygotowaniu do wysyłki aż po samą wysyłkę.

Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowych statusów pod nietypowe produkty, tworzone pod zamówienie lub posiadasz kilku dostawców i musisz skompletować całe zamówienie klienta, to masz do dyspozycji nieograniczoną ilość takich statusów o których klient będzie informowany w wiadomości e-mail.

Przyjęcie zamówienia do realizacji

Każde zamówienie złożone w sklepie możesz oznaczyć jako “Przyjęte do realizacji”

Przyjęcie zamówienia do realizacji

W trakcie przyjmowania zamówienia do realizacji możesz wygenerować fakturę Proforma która zostanie dostarczona klientowi w formie pliku pdf razem z wiadomością która będzie do niego wysłana po zmianie statusu zamówienia.

Jeśli zamówienie wymaga dodatkowych informacji które chcesz przekazać klientowi, to bez problemu wprowadzisz komentarz/wiadomość dla klienta.

O przyjęciu zamówienia do realizacji klient nie musi być powiadamiany – wystarczy że podczas przyjmowania zamówienia nie zaznaczysz opcji “Wyślij powiadomienie na email klienta”

Przyjęcie wpłaty

Zamówienie klienta możesz oznaczyć jako opłacone lub w przypadku korzystania z szybkich płatności on-line automat sam oznaczy takie zamówienie.

O przyjęciu wpłaty klient również może być poinformowany w wiadomości e-mail.

Powiadomienie o wpłacie pieniędzy za zamówienie

Kompletowanie zamówienia

Posiadasz kilku dostawców lub wiele magazynów z których potrzebujesz skompletować paczkę dla klienta? Możesz ustawić zamówienie jako “Kompletowanie” i powiadomić o tym klienta.

Kompletowanie zamówienia w sklepie internetowym

Odrzuć zamówienie

Gdy z pewnych powodów zamówienie nie może zostać zrealizowane, nadasz mu status odrzucenia o czym dodatkowo będziesz mógł poinformować klienta wpisując również dodatkową wiadomość do kupującego.

Odrzucenie zamówienia w sklepie internetowym

Gotowe do wysyłki

Przygotuj paczkę dla kuriera i oznacz zamówienie “Gotowe do wysyłki”.

Zrealizowane zamówienie

Po wszystkim możesz oznaczyć zamówienie jako zrealizowane. Kwoty zamówień z takim statusem są automatycznie uwzględniane w statystykach sprzedaży z podziałem na dni, miesiące, oraz zestawienia roczne.

Statystyki sprzedaży w sklepie internetowym

Dodatkowe statusy zamówień

Potrzebujesz dodatkowych statusów zamówień? Możesz je samodzielnie wprowadzić do sklepu gdzie nadasz mu nazwę, temat oraz treść wiadomości e-mail jaką klient otrzyma po zmianie statusu zamówienia.

Dodatkowe statusy zamówień w sklepie internetowym

Przypomnienie o zamówieniu

Dla zamówień nieopłaconych w sklepie, możesz wysłać przypomnienie klientowi o złożonym zamówieniu. Zrobisz to zbiorczo lub dla każdego zamówienia osobno.

Zbiorcza zmiana każdego statusu zamówienia również jest możliwa, wystarczy że zaznaczysz wybrane zamówienia i wybierzesz z listy odpowiednią opcję.

Zbiorcza zmiana statusów zamówień w sklepie

Szablon komunikatów e-mail

Dla wszystkich komunikatów e-mail dotyczących statusów zamówienia możesz przygotować indywidualny wygląd lub skorzystać z gotowego szablonu wiadomości.

Wiadomości e-mail wysyłane przez sklep mogą mieć postać sformatowanego kodu html lub jako zwykły tekst (co jest ułatwieniem dla osób bez znajomości języka html)

W każdym szablonie komunikatu e-mail możesz wykorzystać odpowiednie zmienne przypisane do każdego komunikatu.

Szablon komunikatu e-mail wiadomości do klienta

Gdy potrzebujesz dodać do wiadomości załącznik (np. regulamin sklepu lub formularz odstąpienia od umowy), możesz to zrobić dla każdego komunikatu. Wystarczy umieścić na serwerze w katalogu sklepu odpowiednie pliki i podczas edycji komunikatu wybrać je z listy dodanych plików.

Komunikaty e-mail mogą posiadać swoje odpowiedniki dla wersji anglojęzycznych:

Lista komunikatów e-mail

Poniżej lista komunikatów e-mail wysyłanych przez sklep które posiadają możliwość indywidualnej zmiany.

  • Aktywacja konta w Programie Partnerskim
  • Bon rabatowy za dopisanie do newslettera
  • Faktura VAT
  • Informacja o dostępności produktu
  • Informacja o przekroczeniu progu rabatowego
  • Informacja o rejestracji klienta
  • Informacja o scaleniu zamówień
  • Informacja o wysłaniu formularza kontaktowego
  • Informacja o złożeniu zamówienia
  • Kompletowanie zamówienia
  • Negocjacja ceny produktu
  • Odpowiedź na pytania wysyłane przez formularze kontaktowe
  • Odrzucenie zamówienia
  • Odzyskanie hasła
  • Pliki załączone do produktów
  • Polecenie produktu znajomemu
  • Potwierdzenie aktywacji konta klienta przez administratora
  • Potwierdzenie odnotowania wpłaty za zamówienie
  • Potwierdzenie prośby użytkownika o usunięcie konta
  • Potwierdzenie ustawienia powiadomienia o dostępności produktu
  • Potwierdzenie usunięcia konta
  • Potwierdzenie wysłania formularza kontaktowego dla klienta
  • Potwierdzenie wysłania zapytania/negocjacji dla klienta
  • Potwierdzenie zamówienia przez klienta
  • Potwierdzenie złożenia zamówienia dla niezarejestrowanego klienta
  • Potwierdzenie złożenia zamówienia dla zarejestrowanego klienta
  • Prośba użytkownika o usunięcie konta
  • Przekazanie zamówienia do wysyłki
  • Przyjęcie zamówienia do realizacji
  • Przyjęcie zamówienia do realizacji (płatne przy odbiorze)
  • Przypomnienie o złożeniu zamówienia
  • Pytanie dotyczące produktu
  • Rachunek
  • Rejestracja klienta
  • Rejestracja w Programie Partnerskim
  • Rezygnacja z subskrypcji
  • Szybka rejestracja klienta
  • Wpisanie do subskrypcji
  • Wypłata uzbieranych prowizji
  • Wysyłka zamówienia
  • Wysyłka zamówienia (płatne przy odbiorze)
  • Zmiana adresu strony Partnera
  • Zmiana danych użytkownika, użytkownik nie zmienił hasła
  • Zmiana danych użytkownika, użytkownik zmienił również hasło
Zobacz również

Pozostałe funkcjonalności

Różne ceny jednego produktu

10 różnych cen produktu

Sprzedasz ten sam produkt w innej cenie w zależności od typu klienta b2b, b2c (hurt, detal, inne dowolne poziomy)

Komentarze i oceny do produktu

Oceny i komentarze

Klienci mogą zostawiać swoje oceny do
produktów oraz napisać komentarz
(pełna kontrola dodanych opinii)

Cechy w produkcie i możliwości wykorzystania w sklepie internetowym

Cechy produktów

Dzięki którym zbudujesz zaawansowane filtry w kategoriach oraz stworzysz czytelną tabelkę parametrów produktu.