Wiadomości e-mail
Proces realizacji zamówienia w sklepie internetowym może odbywać się w kilku etapach. Od przyjęcia zamówienia, przygotowaniu do wysyłki aż po samą wysyłkę.
Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowych statusów pod nietypowe produkty, tworzone pod zamówienie lub posiadasz kilku dostawców i musisz skompletować całe zamówienie klienta, to masz do dyspozycji nieograniczoną ilość takich statusów o których klient będzie informowany w wiadomości e-mail.
Przyjęcie zamówienia do realizacji
Każde zamówienie złożone w sklepie możesz oznaczyć jako “Przyjęte do realizacji”
W trakcie przyjmowania zamówienia do realizacji możesz wygenerować fakturę Proforma która zostanie dostarczona klientowi w formie pliku pdf razem z wiadomością która będzie do niego wysłana po zmianie statusu zamówienia.
Jeśli zamówienie wymaga dodatkowych informacji które chcesz przekazać klientowi, to bez problemu wprowadzisz komentarz/wiadomość dla klienta.
O przyjęciu zamówienia do realizacji klient nie musi być powiadamiany – wystarczy że podczas przyjmowania zamówienia nie zaznaczysz opcji “Wyślij powiadomienie na email klienta”
Przyjęcie wpłaty
Zamówienie klienta możesz oznaczyć jako opłacone lub w przypadku korzystania z szybkich płatności on-line automat sam oznaczy takie zamówienie.
O przyjęciu wpłaty klient również może być poinformowany w wiadomości e-mail.
Kompletowanie zamówienia
Posiadasz kilku dostawców lub wiele magazynów z których potrzebujesz skompletować paczkę dla klienta? Możesz ustawić zamówienie jako “Kompletowanie” i powiadomić o tym klienta.
Odrzuć zamówienie
Gdy z pewnych powodów zamówienie nie może zostać zrealizowane, nadasz mu status odrzucenia o czym dodatkowo będziesz mógł poinformować klienta wpisując również dodatkową wiadomość do kupującego.
Gotowe do wysyłki
Przygotuj paczkę dla kuriera i oznacz zamówienie “Gotowe do wysyłki”.
Zrealizowane zamówienie
Po wszystkim możesz oznaczyć zamówienie jako zrealizowane. Kwoty zamówień z takim statusem są automatycznie uwzględniane w statystykach sprzedaży z podziałem na dni, miesiące, oraz zestawienia roczne.
Dodatkowe statusy zamówień
Potrzebujesz dodatkowych statusów zamówień? Możesz je samodzielnie wprowadzić do sklepu gdzie nadasz mu nazwę, temat oraz treść wiadomości e-mail jaką klient otrzyma po zmianie statusu zamówienia.
Przypomnienie o zamówieniu
Dla zamówień nieopłaconych w sklepie, możesz wysłać przypomnienie klientowi o złożonym zamówieniu. Zrobisz to zbiorczo lub dla każdego zamówienia osobno.
Zbiorcza zmiana każdego statusu zamówienia również jest możliwa, wystarczy że zaznaczysz wybrane zamówienia i wybierzesz z listy odpowiednią opcję.
Szablon komunikatów e-mail
Dla wszystkich komunikatów e-mail dotyczących statusów zamówienia możesz przygotować indywidualny wygląd lub skorzystać z gotowego szablonu wiadomości.
Wiadomości e-mail wysyłane przez sklep mogą mieć postać sformatowanego kodu html lub jako zwykły tekst (co jest ułatwieniem dla osób bez znajomości języka html)
W każdym szablonie komunikatu e-mail możesz wykorzystać odpowiednie zmienne przypisane do każdego komunikatu.
Gdy potrzebujesz dodać do wiadomości załącznik (np. regulamin sklepu lub formularz odstąpienia od umowy), możesz to zrobić dla każdego komunikatu. Wystarczy umieścić na serwerze w katalogu sklepu odpowiednie pliki i podczas edycji komunikatu wybrać je z listy dodanych plików.
Komunikaty e-mail mogą posiadać swoje odpowiedniki dla wersji anglojęzycznych:
Lista komunikatów e-mail
Poniżej lista komunikatów e-mail wysyłanych przez sklep które posiadają możliwość indywidualnej zmiany.
- Aktywacja konta w Programie Partnerskim
- Bon rabatowy za dopisanie do newslettera
- Faktura VAT
- Informacja o dostępności produktu
- Informacja o przekroczeniu progu rabatowego
- Informacja o rejestracji klienta
- Informacja o scaleniu zamówień
- Informacja o wysłaniu formularza kontaktowego
- Informacja o złożeniu zamówienia
- Kompletowanie zamówienia
- Negocjacja ceny produktu
- Odpowiedź na pytania wysyłane przez formularze kontaktowe
- Odrzucenie zamówienia
- Odzyskanie hasła
- Pliki załączone do produktów
- Polecenie produktu znajomemu
- Potwierdzenie aktywacji konta klienta przez administratora
- Potwierdzenie odnotowania wpłaty za zamówienie
- Potwierdzenie prośby użytkownika o usunięcie konta
- Potwierdzenie ustawienia powiadomienia o dostępności produktu
- Potwierdzenie usunięcia konta
- Potwierdzenie wysłania formularza kontaktowego dla klienta
- Potwierdzenie wysłania zapytania/negocjacji dla klienta
- Potwierdzenie zamówienia przez klienta
- Potwierdzenie złożenia zamówienia dla niezarejestrowanego klienta
- Potwierdzenie złożenia zamówienia dla zarejestrowanego klienta
- Prośba użytkownika o usunięcie konta
- Przekazanie zamówienia do wysyłki
- Przyjęcie zamówienia do realizacji
- Przyjęcie zamówienia do realizacji (płatne przy odbiorze)
- Przypomnienie o złożeniu zamówienia
- Pytanie dotyczące produktu
- Rachunek
- Rejestracja klienta
- Rejestracja w Programie Partnerskim
- Rezygnacja z subskrypcji
- Szybka rejestracja klienta
- Wpisanie do subskrypcji
- Wypłata uzbieranych prowizji
- Wysyłka zamówienia
- Wysyłka zamówienia (płatne przy odbiorze)
- Zmiana adresu strony Partnera
- Zmiana danych użytkownika, użytkownik nie zmienił hasła
- Zmiana danych użytkownika, użytkownik zmienił również hasło