Możliwości zakupów i założenia konta klient

Możliwości zakupów i założenia konta klient
Skrócona lub rozbudowana rejestracja klienta
Zarządzalna kartoteka klienta
Przypisywanie klientów do grup rabatowych
Poziomy
Możliwości zakupów i założenia konta klient
Możliwości zakupów i założenia konta klient
Możliwości zakupów i założenia konta klient

Zakupy bez potrzeby rejestracji lub z możliwością założenia konta. Wbudowany program partnerski i lojalnościowy. Założyć konto można już w każdym sklepie internetowym, lecz nie może być to warunkiem koniecznym do złożenia zamówienia. Możliwość posiadania konta w sklepie daje klientowi kilka przywilejów, m.in. możliwość dołączenia do Programu Lojalnościowego, do Programu Partnerskiego, brak konieczności wypełniania za każdym razem adresu dostawy paczki. Dla sklepu natomiast taki klient to lojalny klient.

Warianty składania zamówień

Sklep internetowy posiada różne warianty możliwości składania zamówień przez klientów:

  • Zakup jako gość: Bez potrzeby rejestracji i zakładania konta w sklepie. Klient dodaje produkty do koszyka, wybiera formę płatności oraz przesyłki i podaje swoje dane adresowe.
  • Zakupy po zalogowaniu: Wymagana jest rejestracja konta klienta w sklepie. Możesz ustawić formularz rejestracji pełny lub formularz skrócony.

Aktywacja kont klientów

Aktywacja kont klientów możliwa jest:

  • przez klienta w formie kliknięcia odnośnika/przycisku AKTYWUJ, który wysyłany jest na adres e-mail podany podczas rejestracji
  • przez administrację sklepu po wcześniejszej weryfikacji użytkownika

Rodzaje rejestracji

  • Szybka rejestracja: Klient podaje tylko swoje Imię i Nazwisko oraz Adres e-mail (hasło zostanie automatycznie wygenerowane i wysłane na e-mail klienta). Klient może zmienić swoje hasło po poprawnym zalogowaniu się na swoje konto w sklepie.
  • Pełna rejestracja: Klient podaje wszystkie dane osobiste tj: Imię, Nazwisko, Adres e-mail, Ulicę i numer, Kod pocztowy oraz Miejscowość, Numer telefonu. Dodatkowo klient ma możliwość podania swojego hasła oraz może wpisać dane firmy jeśli będzie chciał kupować na firmę (Numer NIP i Nazwę firmy)
  • Konto na firmę: Klient zakłada normalne konto z pełną rejestracją i wybiera dodatkową opcję “Będę również kupować na firmę” gdzie pojawią się dodatkowe dane do uzupełnienia.
Skrócona lub rozbudowana rejestracja klienta

Kartoteka klienta

Zarządzanie kontem klienta oraz pełny wgląd do jego danych istnieje z poziomu administracji sklepu. Oprócz podstawowych danych logowania, widzimy również dane adresowe oraz dane firmowe w przypadku gdy klient wprowadził dane firmy. Uprawniony administrator sklepu może posiadać pełne możliwości edycji tych danych. Na kartotece klienta znajdziemy również informację, czy użytkownik zapisany jest do newslettera (czy wyraził na niego zgodę).

Zarządzalna kartoteka klienta

Grupy kont klientów

W przypadku sklepów hurtowych / dystrybutorów i producentów pomocne mogą się okazać dodatkowe ustawienia, jak np. przypisanie klienta do dowolnej Branży, która może posiadać już wcześniej ustawiony poziom cen produktów. Ułatwia to zarządzanie grupami klientów w sklepie oraz daje szybką możliwość przypisania klienta do odpowiedniego poziomu cenowego.

Przypisywanie klientów do grup rabatowych

Cenniki dla klientów

Każdego klienta możemy przypisać do odpowiedniego poziomu cen:

  • Detal
  • Hurt
  • Pozostałe 8 edytowalnych poziomów cen

dzięki czemu zobaczy dedykowane ceny przypisane do tych poziomów, lub przypiszemy klientowi odpowiednią Grupę rabatową. Dla wybranych kontrahentów z krajów EU możliwe jest ustawienie stawki VAT=0%, co da im możliwość składania zamówień w sklepie internetowym bez podatku VAT.

Rabaty dla zarejestrowanych klientów

Sklep internetowy oferuje szeroki wachlarz rabatów dla klientów zarejestrowanych, aby docenić ich lojalność i zainteresowanie ofertą. Dla każdego klienta można przypisać indywidualny rabat lub dodać go do grupy rabatowej, w zależności od potrzeb i strategii sklepu.

Progi rabatowe dla klientów

Klienci mogą korzystać z ustawionych progów rabatowych, które są automatycznie naliczane na podstawie historii ich zamówień. Dzięki temu użytkownicy otrzymują zniżki proporcjonalne do wartości zakupów dokonanych w przeszłości, co motywuje do dalszych zakupów w sklepie.

Szczegółowy opis tej funkcjonalności, wraz z informacjami na temat różnych rodzajów rabatów, sposobów ich naliczania i zarządzania, można znaleźć w opisie kolejnej funkcjonalności sklepu:

Limity zakupowe

Kupujący, którzy często robią zakupy w Twoim sklepie internetowym, mogą posiadać limit kredytowy do kwoty, jaką ustawimy w jego kartotece. Masz możliwość ustawienia również odroczonego terminu przelewu (liczbę dni). W przypadku mniej lojalnych klientów ustawimy im miesięczny limit zakupów do dowolnej kwoty.

Możliwości klienta po założeniu konta

Zalogowany klient do sklepu internetowego na swoim koncie będzie mógł nim w pełni zarządzać. Do dyspozycji posiada działy:

  • Ewidencja zamówień: Widoczna jest cała historia zamówień, do której można wejść, żeby zobaczyć konkretne zamówienia oraz pobrać fakturę.
  • Zmiana danych: Pełna edycja danych adresowych oraz możliwość zmiany hasła do konta.
  • Adresy dostaw: Możliwość dodania wielu adresów dostaw do konta, które klient będzie mógł wybrać podczas składania zamówienia.
  • Program Partnerski: Możliwość zapisania się do programu partnerskiego sklepu, dzięki któremu klient będzie mógł polecać Twój sklep i zarabiać.
  • Usuń konto: szybka możliwość usunięcia konta w sklepie.
  • Opinie o produktach: Do zakupionych produktów klient będzie mógł dodać ocenę oraz wpisać własną opinię
  • Koszyki zakupowe: Możliwość tworzenia wielu różnych koszyków z produktami które klient bedzie mógł udostępnić znajomym

Ulubione i zapisane koszyki

Klient może korzystać z funkcji Ulubione (Przechowalnia), na której może zapisywać produkty, które go interesują, ale nie zamierza ich jeszcze kupować. Dzięki temu, zarówno zalogowany, jak i niezalogowany klient ma łatwy dostęp do swoich ulubionych produktów, które może dodać do koszyka w dowolnym momencie.

Zapisywanie ulubionych produktów

Inną przydatną funkcją dla zalogowanego użytkownika jest możliwość tworzenia zapisanych koszyków z produktami. Klient może stworzyć koszyk zawierający wybrane produkty, zapisać go na swojej liście i udostępnić znajomym w postaci adresu URL. Znajomi będą mogli załadować taki koszyk do swojego własnego koszyka jednym kliknięciem i złożyć zamówienie. Dzięki temu funkcjonalność ta ułatwia wspólne zakupy oraz pozwala na szybkie i wygodne zamawianie ulubionych zestawów produktów.

Własne koszyki zakupowe

Opinie i oceny

Zalogowani klienci mogą wystawiać opinie i oceny dotyczące zakupionych produktów, dzięki czemu inni kupujący mogą poznać ich doświadczenia związane z używaniem danego produktu. Opinie klientów są weryfikowane przez sklep, a administrator sklepu aktywuje każdą opinię. Tylko zaakceptowane przez administratora opinie pojawiają się na stronie produktu, co zapewnia rzetelność i wiarygodność recenzji. Dzięki temu, potencjalni nabywcy mogą lepiej ocenić, czy dany produkt spełni ich oczekiwania, opierając się na doświadczeniach innych użytkowników.


Możliwosć wystawienia oceny i komentarza
BHP-Gabi

Podobne wpisy z bloga

Sprawdź podobne wpisy z tej samej kategorii bloga które mogą Cię interesować

zaprojektowany sklep intertnetowy

13-04-2024

Nowoczesny sklep internetowy – profesjonalna realizacja projektu

Realizacja sklepu interetowego w kilkunastu językach z dodatkowymi modułami wyceny dla klientów

Czytaj więcej

Rozbudowane zarządzanie kategoriami w Twoim sklepie internetowym

15-02-2023

Rozbudowane zarządzanie kategoriami w Twoim sklepie internetowym

Zbudujesz dowolną strukturę kategorii w sklepie bez ograniczeń ilości zagłębienia

Czytaj więcej

10 różnych cen produktu - elastyczność cenowa w e-sklepie

15-02-2023

10 różnych cen produktu - elastyczność cenowa w e-sklepie

Sprzedasz ten sam produkt w innej cenie w zależności od typu klienta b2b, b2c (hurt, detal, inne dowolne poziomy)

Czytaj więcej