Założyć konto można już w każdym sklepie internetowym lecz nie może być to warunkiem koniecznym do złożenia zamówienia.
Możliwość posiadania konta w sklepie, daje klientowi kilka przywilejów m.in. możliwość dołączenia do Programu Lojalnościowego, do Programu Partnerskiego, brak konieczności wypełniania za każdym razem adresu dostawy paczki. Dla sklepu natomiast taki klient to lojalny klient.
Sklep internetowy posiada różne warianty możliwości składania zamówień przez klientów:
Zakup jako gość
Bez potrzeby rejestracji i zakładania konta w sklepie.
Klient dodaje produkty do koszyka, wybiera formę płatności oraz przesyłki i podaje swoje dane adresowe.
Zakupy po zalogowaniu
Wymagana jest rejestracja konta klienta w sklepie.
Możesz ustawić formularz rejestracji pełny lub formularz skrócony.
Aktywacja kont klientów możliwa jest :
- przez klienta w formie kliknięcia odnośnika/przycisku AKTYWUJ
który wysyłany jest na adres e-mail podany podczas rejestracji - przez administrację sklepu po wcześniejszej weryfikacji użytkownika
Rodzaje rejestracji w sklepie
Szybka rejestracja
Klient podaje tylko swoje Imię i Nazwisko oraz Adres e-mail (hasło zostanie automatycznie wygenerowane i wysłane na e-mail klienta). Klient może zmienić swoje hasło po poprawnym zalogowaniu się na swoje konto w sklepie.
Pełna rejestracja
Klient podaje wszystkie dane osobiste tj: Imię, Nazwisko, Adres e-mail, Ulicę i numer, Kod pocztowy oraz Miejscowość, Numer telefonu. Dodatkowo klient ma możliwość podania swojego hasła oraz może wpisać dane firmy jeśli będzie chciał kupować na firmę (Numer NIP i Nazwę firmy)
Konto na firmę
Klient zakłada normalne konto z pełną rejestracją i wybiera dodatkową opcję “Będę również kupować na firmę” gdzie pojawią się dodatkowe dane do uzupełnienia.
Kartoteka klienta
Zarządzanie kontem klienta oraz pełny wgląd do jego danych istnieje z poziomu administracji sklepu.
Oprócz podstawowych danych logowania, widzimy również dane adresowe oraz dane firmowe w przypadku gdy klient wprowadził dane firmy.
Uprawniony administrator sklepu może posiadać pełne możliwości edycji tych danych.
Na kartotece klienta znajdziemy również informację, czy użytkownik zapisany jest do newslettera (czy wyraził na niego zgodę).
Grupy kont klientów
W przypadku sklepów hurtowych / dystrybutorów i producentów pomocne mogą się okazać dodatkowe ustawienia jak np. przypisanie klienta do dowolnej Branży która może posiadać już wcześniej ustawiony poziom cen produktów
Ułatwia to zarządzanie grupami klientów w sklepie oraz daje szybką możliwość przypisania klienta do odpowiedniego poziomu cenowego.
Cenniki, limity zakupów i podatki
Każdego klienta możemy przypisać do odpowiedniego poziomu cen:
- Detal
- Hurt
- Pozostałe 8 edytowalnych poziomów cen
dzięki czemu zobaczy dedykowane ceny przypisane do tych poziomów, lub przypiszemy klientowi odpowiednią Grupe rabatową.
Dla wybranych kontrahentów z krajów EU możliwe jest ustawienie stawki VAT=0% co da im możliwość składania zamówień w sklepie internetowym bez podatku VAT.
Limity zakupowe
Kupujący którzy często robią zakupy w Twoim sklepie internetowym mogą posiadać limit kredytowy do kwoty jaką ustawimy w jego kartotece. Masz możliwość ustawienia również odroczonego terminu przelewu (liczbę dni).
W przypadku mniej lojalnych klientów ustawimy im miesięczny limit zakupów do dowolnej kwoty.
Możliwości klienta po założeniu konta
Zalogowany klient do sklepu internetowego na swoim koncie będzie mógł nim w pełni zarządzać. Do dyspozycji posiada działy:
Ewidencja zamówień
Widoczna jest cała historia zamówień do której można wejść żeby zobaczyć konkretne zamówienia oraz pobrać fakturę
Zmiana danych
Pełna edycja danych adresowych oraz możliwość zmiany hasła do konta.
Adresy dostaw
Możliwość dodania wielu adresów dostaw do konta, które klient będzie mógł wybrać podczas składania zamówienia.
Program Partnerski
Możliwość zapisania się do programu partnerskiego sklepu dzięki któremu klient będzie mógł polecać Twój sklep i zarabiać
Usuń konto
Prosty formularz do usunięcia konta w sklepie