Zamówienia w sklepie
Możesz bez żadnego problemu edytować, usunąć, zmienić każde zamówienie złożone w sklepie. Zmienić możesz dosłownie wszystko.
Edycja zamówienia – produkty
Edytujesz produkt w zamówieniu i zmienisz mu cenę, ilość sztuk, podatek vat, dodasz rabat lub zmienisz nazwę produktu.
Z poziomu edycji zamówienia będziesz mógł dodać kolejne produkty do złożonego już zamówienia.
Edycja zamówienia – rabaty
Oprócz możliwości przypisania rabatu % na produkt, wprowadzisz dodatkowo bon kwotowy do zamówienia lub dasz indywidualną zniżkę kwotową na całe zamówienie.
Edycja zamówienia – dane klienta
Poprawisz lub zmienisz całkowicie dane klienta w zamówieniu oraz dane do wysyłki.
Edycja zamówienia – forma płatności
Zmienisz formę przesyłki i koszt przesyłki dla zamówienia, ustawisz jego gabaryty (rozmiar) oraz wagę.
Edycja zamówienia – dokument sprzedaży
Zmienisz dokument sprzedaży dla złożonego już zamówienia.
Historia edycji
Każde zamówienie posiada własną historię edycji produktu. Od momentu złożenia zamówienia przez klienta, każda operacja na zamówieniu jest zapisywana.
Sprawdzisz, który administrator sklepu przyjął zamówienie, kto edytował zamówienie oraz jakie były przeprowadzane działania na zamówieniu.
Dodawanie zamówień
Nowe zamówienie w sklepie dla klienta możesz wprowadzić w panelu administratora.
Wybierzesz poziom cen produktów które będą dodawane do zamówienia, a następnie uzupełnisz produkty, przypiszesz klienta:
- klienta zarejestrowanego,
- nowego klienta któremu chcesz stworzyć konto w sklepie,
- klienta który złożył zamówienie ale nie posiada konta w sklepie
Wybierzesz również formę przesyłki i sposób płatności oraz dokument sprzedaży i ustawisz dowolny status zgłoszenia.
Zestawienia zamówień
Oprócz domyślnego widoku wszystkich zamówień w sklepie internetowym, możesz wygenerować zestawienie wszystkich produktów z zamówień zgłoszonych.
Zestawienie listy znacząco ułatwia organizowanie pracy na magazynie oraz zarządzanie dostawami. Z zestawienia listy możesz w szybki sposób dodać produkty jako zaopatrzenie, sprawdzić historię magazynu i ogólną sprzedaż danego produktu.
Zestawienia listy możesz wykonać z zamówień:
- zgłoszonych
- w realizacji
- w kompletowaniu
- gotowych do wysyłki
- z ostatnich 7 dni
- z ostatniego miesiąca
- z konkretnego wybranego dnia
- z własnego wybranego okresu
Scalanie zamówień
Łączenie kilku zamówień (tego samego klienta) w jedno zamówienie jest możliwe, a sprawę ułatwia komunikat (oraz ikonka ! ) która pojawia się na liście zamówień.
Po kliknięciu w ikonkę ! , przejdziesz do wszystkich nowych zamówień złożonych przez konkretnego klienta gdzie będziesz mógł zarządzać każdym zamówieniem z osobna lub scalić wszystkie zamówienia w jedno.
Przyjmowanie zamówień
Przyjmowanie zamówień do realizacji oraz możliwość wprowadzania własnych statusów zamówień jest opisane w kolejnej funkcjonalności oprogramowania sklepu: