Dlaczego dodany opis w meta desctiption nie pojawia się w google

Zoptymalizowałeś stronę w sklepie dodając unikalne Title, meta description oraz zadbałeś o dobrej jakości opis produktu lub kategorii i czekasz aż efekty pojawią się w wynikach wyszukiwarki google.

Posiadając konto w Google Search Console, możesz przyśpieszyć indeksację nowej lub edytowanej strony i poprosić Google o sprawdzenie oraz weryfikację. Nagle, okazuje się że dodany opis w meta description nie jest wyświetlany w wynikach wyszukiwania pod słowa kluczowe.

Jeśli szukasz odpowiedzi, dlaczego tak się dzieje – przejdź do wyjaśnienia.

Zachęcam jednak do przeczytania możliwości oprogramowania sklepu KQS.store w zakresie optymalizacji SEO.

Gdzie dodasz meta description

Opis dowolnej strony w sklepie (tzw. meta description) dodasz dla wszystkich stron w sklepie:

  • strony kategorii
  • strony produktu
  • strony informacyjnej
  • strony głównej
  • strony kategorii bloga
  • strony wpisy bloga

 

i taki opis powinien być unikalny dla każdej strony w sklepie. Jeśli opis będzie się powielał, to google uzna takie strony za duplikat (duplicate content) i pominie większość z tych stron.

Meta description dla strony głównej

W panelu administratora sklepu KQS.store w dziale: Ustawienia / Konfiguracja, znajdziesz dwa pola:

Znaczniki META
Znaczniki META na stronie głównej

Meta description dla strony głównej sklepu internetowego

Google już jakiś czas temu samo przyznało, że meta keywords nie jest brane przy ocenie strony, dlatego nie musisz wprowadzać słów kluczowych i wystarczy skupić się na meta description.

Prawidłowy kod meta description powinien wyglądać tak jak poniżej:

            <meta name="description" content="Tutaj wprowadź opis na ok. 155 znaków opisujący Twój sklep internetowy">
        

i sprawdź czy na pewno posiadasz go w sklepie. Wiele osób zapomina całkowicie o dodaniu meta description dla strony głównej.

Taki kod, wprowadź w polu:

Znaczniki META na stronie głównej – które będzie wyświetlane tylko na stronie głównej Twojego sklepu.

Meta description dla kategorii

Edytuj dowolną kategorię w sklepie i znajdziesz pole: Dodatkowe znaczniki META

Dodatkowe znaczniki meta dla kategorii w sklepie internetowym

W polu tym należy dodać pełny kod meta description:

            <meta name="description" content="Tutaj wprowadź wartościowy opis kategorii na ok. 155 znaków">
        

Pamiętaj, że każda kategoria w sklepie powinna posiadać swój unikalny opis kategorii (meta description).

Oprócz meta description dla kategorii, możesz również wpisać unikalne Title dla kategorii oraz nadać swój własny adres odnośnika url.

Adres odnośnika wpisuj bez polskich znaków i zamiast spacji (odstępów) wpisuj znak myślnika – np:

tutaj-jest-nowy-odnosnik-dla-kategorii

Nie musisz już dodawać id kategorii lub końcówki .html

Unikalne title dla kategorii i własny odnośnik adres url

Pamiętaj o wykorzystaniu pola Wizytówka oraz Wizytówka #2.

Są to pola przeznaczone na opis kategorii którą klient będzie widział w dowolnym miejscu szablonu sklepu. Z ogólnie przyjętych zasad i standardów w sklepach e-commerce, pole Wizytówka wyświetla się nad produktami (po wejściu w dowolną kategorię) w której będzie ok 2000-3000 znaków ze spacją, natomiast pole Wizytówka #2 wyświetla się pod produktami jako dopełnienie opisu kategorii.

Opis kategorii nad i pod produktami

Do uzupełnienia opisu kategorii wykorzystasz edytor tekstu WYSIWYG, dzięki któremu odpowiednio sformatujesz dodaną treść.

Meta description dla produktu

Kolejny ważny opis dotyczy meta description strony produktowej w sklepie. Podczas edycji produktu, w zakładce SEO znajdziesz pole: META – Krótki opis dla wyszukiwarek internetowych.

W tym miejscu dodatkowo uzupełnisz Title Strony oraz nadasz własny odnośnik.

SEO dla strony produktowej w sklepie - title, meta, odnośnik

Meta description bloga

Każda dodana kategoria bloga, będzie posiadała takie same pola meta description, title, odnośnik, wizytówka, wizytówka #2 – jak kategorie produktów.

Dodany wpis bloga, przypisany do dowolnej kategorii – będzie posiadał możliwość uzupełniania takich samych SEO danych jak strona produktu: odnośnik, title strony, dodatkowe znaczniki meta.

Dlatego pozycjonowanie bloga w sklepie KQS jest tak samo proste i łatwe, jak pozycjonowanie całego sklepu.

Meta description dla podstron

Posiadasz strony informacyjne w sklepie (typu: Płatności i wysyłka, Rabaty, Program Partnerski itp.) możesz również uzupełnić podstawowe znaczniki SEO: Title Strony, Dodatkowe znaczniki META

Globalne ustawienia SEO w sklepie

W konfiguracji sklepu (Ustawienia / Konfiguracja) znajdziesz odpowiednie pola do uzupełniania jeśli chodzi o globalne SEO i generowane słowa w znacznikach Title dla wszystkich podstron w sklepie internetowym.

Masz możliwość ustawienia globalnego generowania Title dla:

  • Tytuł strony
  • Tytuł strony – Szablon dla produktów
  • Tytuł strony – Szablon dla kategorii
  • Tytuł strony – Szablon dla kategorii – Producent
  • Tytuł strony – Szablon dla kategorii – Filtry
  • Tytuł strony – Szablon dla producenta
  • Tytuł strony – Szablon dla pozostałych stron
  • Tytuł strony – Szablon dla numerowania stron
Globalne ustawienia Title dla stron w sklepie

Słowa (zmienne) Title domyślnie są już uzupełnione. W zależności od strony, masz możliwość zmiany sposobu generowania parametru Title dla wybranych stron w sklepie.

Opis meta description się nie wyswietla?

Musisz wiedzieć, że wyszukiwarka Google od dawna pozostawia sobie prawo do wybrania fragmentu opisu ze strony i wyświetli go w wynikach wyszukiwania jeśli uzna, że będzie on bardziej wartościowy i przydatny dla użytkownika.

Dlatego jeśli Twój opis w meta description będzie dobrej jakości, to pojawi się na zapytania użytkowników wpisanych w wyszukiwarkę.

Nie istnieje idealny wzór na stworzenie opisu meta description, wiec go nie szukaj.

Jeśli Twój opis meta description nie pojawia się w wynikach wyszukiwania, to znaczy że nie jest on na tyle dobry żeby Google uznało go za wartościowy i wybierze sobie fragment opisu który najbardziej będzie pasował do słowa kluczowego wpisanego w wyszukiwarkę google.

Jeśli interesuje Cię więcej informacji na temat sposobu generowania tytułów i opisu strony, znajdziesz je na oficjalnej stronie:

https://developers.google.com/ – artykuł

Audyt SEO

Nie wiesz, czy prawidłowo ustawiłeś w sklepie internetowym odpowiednie meta description oraz Title? A może nie masz pojęcia jak wykorzystać nagłówki Hx w sklepie.

Poprawna hierarchia nagłówków H1, H2, H3 itd… ma duże znaczenie w interpretacji sklepu internetowego przez robota google oraz wpływa bezpośrednio na ocenę Twojego sklepu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *