Co to takiego?
Cross Sellingu to tzw. sprzedaż krzyżowa czyli oferowanie klientowi dodatkowych produktów (komplementarnych) które może zakupić do kompletu z głównym produktem.
W sklepie internetowym KQS.store moduł ten ma swoją nazwę:
Akcesoria – czyli produkty uzupełniające główny produkt.
Sprzedajesz telewizory? Jako produkty Cross Sellingu (akcesoria) możesz dodać:
- Przewodu HDMI
- Anteny
- Dekodery
- Uchwyty do mocowania TV na ścianie
Natomiast Up Selling polega na proponowaniu klientowi lepszego produktu, czasami o lepszych parametrach – więc i w wyższej cenie.
W sklepie KQS moduł ten nazywa się:
Produkty pokrewne – które możesz samemu przypisać do każdego produktu.
Akcesoria do produktu
W celu lepszego zarządzania akcesoriami w sklepie, masz możliwość utworzenia ich w formie grup.
Grupy będą zawierały uporządkowane zestawy najbardziej popularnych akcesoriów które będziesz mógł wyświetlać klientowi na karcie produktu. Nie ma żadnych limitów ilości utworzonych grup.
Dla Grupy ustawisz kolejność jej wyświetlania na karcie produktu, dodasz krótki opis akcesoriów jakie grupa zawiera oraz przypiszesz dodane akcesoria do wszystkich produktów w wybranej kategorii lub do konkretnego produktu.
Po utworzeniu grup, nastąpi możliwość dodawania poszczególnych produktów ze swojego sklepu, które klient będzie mógł zakupić razem z głównym produktem.
Akcesorium przypiszesz do wybranej grupy oraz nadasz mu kolejność wyświetlania na liście wszystkich akcesorii w grupie.
Produkty pokrewne
Możesz tworzyć pokrewieństwo produktów w jedną stronę lub od razu z powiązaniem wstecznym.
Czyli Produkt A może być pokrewny z Produktem B i wyświetlać swoje pokrewieństwo swoje na karcie produktu, lub utworzysz tylko jednostronne pokrewieństwo gdzie na stronie Produktu A wyświetlisz pokrewny Produkt B (ale już w Produkcie B nie wyświetlisz pokrewieństwa z Produktem A)
Do ustawienia produktu pokrewnego masz:
- Produkt bazowy
- Produkt powiązany
Gdzie Produkt bazowy będzie produktem głównym. Przy dodawaniu pokrewieństwa możesz od razu zaznaczyć opcję powiązania wstecznego.
Gdzie wykorzystasz Produkty pokrewne?
Produkty pokrewne możesz wykorzystać również do pokazania podobnych produktów pasujących kolorystycznie lub wzorem, występujących w sklepie jako osobny produkt.