Optymalizacja zdjęć w sklepie do nowego formatu .webp

Nowy format zdjęć webp w sklepie internetowym KQS

Nowy format zdjęć .webp to prawdziwa rewolucja w świecie web oraz e-commerce! To dzieło Google, które w końcu trafiło do oprogramowania sklepu KQS.store. I co z tego wynika? Twoje zdjęcia produktów będą szybciej wyświetlane na karcie produktów oraz na każdej stronie sklepu internetowego!

A co z przeglądarkami internetowymi? Chrome był pierwszą przeglądarką, która obsługiwała ten format, ale obecnie wszystkie nowe przeglądarki potrafią odczytać zdjęcia WebP. Więc nie ma przeszkód, by przesiąść się na .webp już teraz i cieszyć się lepszą jakością i oszczędnościami!

Jeśli Twoi klienci korzystają z przestarzałych przeglądarek, to mamy dla Ciebie ważną informację. Choć większość nowoczesnych przeglądarek już potrafi odczytać zdjęcia w formacie .webp, starsze wersje niestety nie będą w stanie tego zrobić.

Co to oznacza? Niestety, w miejscu zdjęcia pojawi się białe pole, co na pewno nie wpłynie pozytywnie na doświadczenia Twoich klientów. Jednak nie warto się zniechęcać! Na stronie https://caniuse.com/webp znajdziesz listę wersji przeglądarek, które nie wspierają tego formatu.

Tak więc, jeśli chcesz uniknąć białych pól zamiast zdjęć w swoim sklepie internetowym, warto pomyśleć o optymalizacji obrazów w formacie .jpg i .png dla starszych wersji przeglądarek. Jednocześnie, zdecydowanie warto przesiąść się na .webp, aby cieszyć się korzyściami, jakie oferuje ten nowoczesny format zdjęć.

Czy warto stosować webP?

Czy wiesz, ile Twoich klientów korzysta z przestarzałych przeglądarek? To bardzo ważna informacja, zwłaszcza jeśli chcesz w pełni wykorzystać korzyści płynące z nowego formatu .webp.

Dlaczego to takie ważne? Otóż, starsze wersje przeglądarek internetowych nie będą w stanie prawidłowo odczytać zdjęć w formacie .webp i zamiast nich pojawi się białe pole. Aby dowiedzieć się, ile Twoich klientów korzysta z przestarzałych przeglądarek, warto zajrzeć do Google Analytics.

Po zalogowaniu się do panelu przejdź do działu Odbiorcy / Technologia / Przeglądarka i system i wybierz konkretny rodzaj przeglądarki, w której sprawdzisz dokładną ilość wejść z poszczególnych wersji.

Niestety, dla przeglądarek Safari i Internet Explorer problem ten może być szczególnie dotkliwy. Przeglądarka Safari może mieć spory udział w ilości wszystkich klientów Twojego sklepu szczególnie jeśli klientami sklepu są odbiorcy zagraniczni, a w zależności asortymentu może wynosić około 6-9%. A jeśli prześledzisz udział poszczególnych wersji przeglądarki Safari, może się okazać, że ilość wejść ze starych przeglądarek jest na poziomie 4-6%, a są to właśnie wersje, które nie obsługują nowego formatu zdjęć WebP.

Dlatego, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoi klienci mieli najlepsze wrażenia związane z przeglądaniem Twojego sklepu internetowego, warto pomyśleć o optymalizacji zdjęć także w tradycyjnych formatach .jpg i .png w połączeniu z nowym formatem .webp (wyświetlane zamiennie), aby uniknąć białych pól zamiast zdjęć produktowych.

Stare przeglądarki Safari nie wspierają .webp

Jeśli chcesz, aby Twoi klienci mieli dostęp do wszystkich zdjęć niezależnie od używanej przeglądarki, warto pomyśleć o odpowiedniej optymalizacji kodu html i kodu styli css pod wyświetlanie dwóch formatów zdjęć jednocześnie.

Oczywiście, im bardziej rozbudowany sklep, tym więcej pracy będzie wymagało dostosowanie wszystkich zdjęć do dwóch formatów - .jpg dla przestarzałych przeglądarek Safari oraz .webp dla nowszych przeglądarek.

Warto jednak włożyć w to trochę pracy, ponieważ zdjęcia w formacie .webp są znacznie lepszej jakości i zajmują o wiele mniej miejsca na serwerze. To oznacza, że Twoje strony sklepu internetowego będą ładowały się szybciej i zwiększy się szansa, że klienci będą zadowoleni z doświadczenia zakupowego w Twoim sklepie.

Tak więc, jeśli zależy Ci na tym, aby Twój sklep był dostępny dla jak największej liczby klientów i jednocześnie oferował niesamowitą jakość zdjęć, warto pomyśleć o dostosowaniu kodu html i css do obu formatów zdjęć - .jpg i .webp.

Zdjęcia produktów w formacie webP

Nowa wersja oprogramowania sklepu to prawdziwa rewolucja w świecie e-commerce! Teraz w ustawieniach sklepu możesz wygenerować zdjęcia produktów w nowym formacie .webp, zachowując jednocześnie wcześniejsze zdjęcia.

Ale to nie wszystko! Teraz dodawanie nowych zdjęć produktów jest jeszcze prostsze. Wystarczy wgrać zdjęcie w tradycyjnych formatach .jpg lub .png, a sklep automatycznie przekonwertuje je na dodatkowy format webP.

Jednak aby zdjęcia w Twoim sklepie wyświetlały się w nowym formacie, musisz wprowadzić kilka zmian w szablonach graficznych. Nowe zmienne językowe zdjęć należy wstawić w miejsce obecnych, aby klienci mogli zobaczyć zoptymalizowane zdjęcia i poczuć szybkość ładowania stron sklepu.

Ustawienia i konfiguracja zdjęć webP

To jeszcze nie wszystko, co nowa wersja oprogramowania sklepu ma do zaoferowania! Teraz możesz dostosować rozmiar trzech różnych rodzajów miniatur zdjęć produktów, aby zapewnić optymalne rozmiary fotografii w Twoim sklepie.

W panelu administratora sklepu w dziale Ustawienia / Rozmiary zdjęć możesz ustawić różne rozmiary miniatur wyświetlanych w kilku miejscach Twojego sklepu internetowego:

  • Standardowa miniatura w katalogu
  • Miniatura w galerii
  • Zdjęcie główne na stronie produktu

zarówno dla zdjęć produktów oraz zdjęć dodanych do bloga. To znaczy, że teraz masz pełną kontrolę nad 3 rozmiarami miniatur zdjęć dodawanych do sklepu.

Oprócz możliwości generowania zdjęć produktów w nowym formacie .webp, masz także dostęp do ustawień stopnia kompresji (jakości) generowanych zdjęć miniatur. W panelu administratora sklepu możesz łatwo dostosować stopień kompresji zdjęć zarówno w tych dodawanych formacie .jpg i .png, jak i w nowym formacie .webp. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad jakością zdjęć w swoim sklepie.

Ale znowu to nie wszystko! W konfiguracji sklepu znajduje się również przycisk "Generuj dodatkowe obrazy w formacie WebP", który to właśnie pozwala na automatyczne generowanie dodatkowych miniatur zdjęć w nowym formacie .webp. To właśnie włączenie tej opcji w panelu administratora spowoduje, że Twój sklep internetowy przejdzie na wyższy level.

Pozostałe zdjęcia szablonu graficznego

Jeśli chcesz, aby Twój sklep internetowy działał szybko i sprawnie na każdym urządzeniu, musisz przekonwertować również wszystkie zdjęcia dodane w szablonie graficznym sklepu na nowoczesny format .webp. To pozwoli na dodatkowe przyspieszenie wczytywania się sklepu na urządzeniach mobilnych oraz komputerach.

Nie zapomnij również o zdjęciach bannerów graficznych, zdjęciach kategorii oraz zdjęciach ikon. Jeśli używasz ikon w formacie .jpg lub .png, warto je zamienić na nowoczesny format ikon svg bez potrzeby konwertowania takich ikon.

Oczywiście, przekonwertowanie wszystkich zdjęć użytych w szablonie graficznym sklepu i podmiana ich w miejscach całego szablonu graficznego wymaga pewnego wysiłku, ale warto zainwestować swój czas i zrobić to w imię szybkości i wydajności Twojego sklepu.

Podsumowanie

Podsumowując, z nową wersją oprogramowania sklepu zyskujesz nie tylko możliwość generowania zdjęć produktów w nowym formacie .webp, ale także dostęp do 6 dodatkowych miniatur dla każdego dodanego zdjęcia!

Od teraz, każde 1 dodane zdjęcie (czy to do produktu czy do wpisu bloga) będzie posiadało 3 miniatury w formacie dodawanego zdjęcia oraz 3 miniatury w nowym formacie .webp.

Ten artykuł dotyczący nowej funkcjonalności w sklepie internetowym KQS.store został zaktualizowany i przeniesiony z poprzedniej wersji naszej strony firmowej. Warto podkreślić, że opisywana funkcjonalność została wprowadzona w wersji oprogramowania sklepu KQS o oznaczeniu 5.9, która została wydana 15 sierpnia 2021 roku.

BHP-Gabi

Podobne wpisy z bloga

Sprawdź podobne wpisy z tej samej kategorii bloga które mogą Cię interesować

Wykorzystaj funkcjonalność Wywieszki w sklepie

10-05-2023

Zalety Wywieszek - rewolucyjne rozwiązanie dla zarządzania treścią w sklepie

Odkryj Wywieszki w zarządzaniu treścią sklepu internetowego! Zyskaj czas, elastyczność i łatwość aktualizacji opisów produktów

Czytaj więcej

Jak dodać funkcję wyświetlania Najniższej Ceny z Ostatnich 30 Dni - dyrektywa OMNIBUS!

27-04-2023

Jak dodać funkcję wyświetlania Najniższej Ceny z Ostatnich 30 Dni - dyrektywa OMNIBUS!

OMNIBUS wprowadza wymóg wyświetlania w sklepie najniższej ceny z ostatnich 30 dni jeśli produkt jest w promocji. Sprawdź co powinieneś zrobić w sowim sklepie

Czytaj więcej

Jak tworzyć dobre nazwy kategorii w sklepie internetowym?

19-04-2023

Jak tworzyć dobre nazwy kategorii w sklepie internetowym?

Klienci wiedzą, że nie znajdą ciastek na dziale mięsnym, a chleba w sekcji z warzywami. W tym artykule podpowiemy, jak tworzyć dobre i trafne nazwy kategorii w sklepie internetowym.

Czytaj więcej