Funkcja ta wykorzystywana jest głównie przez hurtownie, dystrybutorów i producentów oraz przez sklepy internetowe które chcą sprzedawać produkty po innej cenie na Allegro czy na eBay korzystając z dostępnych integracji.
Ustawienie różnych poziomów cen przydatne jest również w przypadku sklepów integrujących się z systemem Baselinker lub innymi systemami magazynowo-handlowymi typu: Subiekt GT , InsERT Nexo
Ile cen możesz ustawić?
Oprócz ceny podstawowej produktu i ceny promocyjnej w przypadku sprzedaży detalicznej i hurtowej, masz możliwość dodania wielu różnych cen do jednego produktu.
W zależności od grupy klientów możesz ustawić różne ceny produktu (aż 10 poziomów cen), a każdy poziom cen posiada indywidualne swoje dodatkowe ustawienia.
Dla ułatwienia, każdy poziom cen możesz nazwać po swojemu, żeby łatwiej było Ci się zorientować dla której grupy klientów ustawiasz cenę.
Automatyczna marża na poziom cenowy
Do każdego poziomu cen możesz ustawić dowolną marżę która będzie wyliczana na podstawie wprowadzonej ceny zakupu
Marżę można określić w formie algorytmu.
Reguła:
od-do/marża;od-do/marża (itd.)
Przykład:
1-10/100;10-20/80;20-/50
od i do oznaczają cenę zakupu.
Ustawienia podatku VAT
W konfiguracji sklepu masz możliwość ustawienia sposobu wyświetlania cen:
- wyświetlana cena brutto
- wyświetlana cena netto i brutto
oraz sposobu wyliczania podatku – czy podatek ma się wyliczać od ceny netto czy od ceny cen brutto.
W przypadku sprzedaży zagranicznej gdzie będzie stosowany VAT=0%, najlepiej jest wprowadzać ceny netto bez podatku. Podatek VAT ustawisz w konfiguracji sklepu.
Ceny promocyjne
Produkty mogą posiadać cenę promocyjną przypisaną do dowolnego poziomu cenowego.
Każdą cenę promocyjną możemy ustawić na stałe lub czasowo wybierając datę i godzinę rozpoczęcia promocji oraz datę i godzinę zakończenia.
Dla klientów cena promocyjna może być wyświetlana w postaci:
- dwóch cen: ceny przekreślonej / starej oraz ceny promocyjnej
- jednej ceny która uwzględnia już zniżki na podstawie przydzielonej klientowi grupy rabatowej lub ustawionej ceny promocyjnej.
Gradacja ceny
To sposób ustawienia ceny w zależności od ilości kupowanego produktu.
Dla przykładu, cena jednostkowa produktu może wynosić 100,00 zł, ale przy zakupie 10 szt. cena może być niższa i wynieść będzie 80,00 zł, a przy zakupie powyżej 31 szt. cena zakupu wynosić będzie 75,00 zł
Nie ma ograniczenia co do ilości przedziałów gradacji.
Gradacja czyli cena w zależności od ilości kupowanego produktu.
Reguła:
od-do/cena:od-do/cena (itd.)
Przykład:
1-9/100.00:10-30/80.00/31-/75.00